Zdrowy kręgosłup – 5 sposobów na jego wzmocnienie

Kręgosłup to jeden z najważniejszych elementów w ludzkim szkielecie. To on zapewnia nam wyprostowaną sylwetkę, która jest charakterystyczna dla gatunku Homo Sapiens. Ze względu na duże obciążenie, to także element, który bardzo często ulega urazom. Aby się przed nimi zabezpieczyć warto wykorzystać sposoby wzmacniające szkielet.

1. Dieta i suplementy
Dieta wzmacniająca stawy powinna zawierać produkty pełnoziarniste – ciemny chleb, kasze, brązowy makaron. Pełnotłuste ryby morskie i rośliny strączkowe, a także produkty mleczne – kefiry, jogurty, maślanki. Ponadto do dań należy dodawać oliwę i czosnek. Dodatkowo można stosować suplementację. Produkt LITOZIN® wzmacnia stawy i poprawia ich funkcjonowanie. Suplement diety LITOZIN®, dzięki połączeniu w jednej tabletce składników ważnych dla zdrowia stawów i mięśni wraz z Rosenoidem® – kompleksem składników bioaktywnych, wyizolowanych z dzikiej róży i witaminy C,  wspomaga cały szkielet.
 
2. Pływanie
Zbawienne dla kręgosłupa jest pływanie. W wodzie ciało jest zdecydowanie lżejsze, dzięki czemu plecy nie dźwigają ciężaru całego ciała. Pływanie stylem grzbietowym relaksuje, działa korzystnie na krzyż, a także poprawia zakres ruchu barków.

3. Zachowanie prostej postawy
Ściągnięcie barków i wypięcie do przodu klatki piersiowej nie tylko poprawia wygląd, ale ma również zbawienne działanie na kręgosłup. Pochyła postawa powoduje jego degradację, przykurczenie poszczególnych kręgów, a także wywołuje ból. Wyprostowanie pleców sprawia, że kręgosłup dźwiga zdecydowanie mniejszą liczbę kilogramów.

4. Unoszenie głowy
Nie chodzi o przesadne „zadzieranie nosa”, ale utrzymywanie prosto głowy patrząc przed siebie. Wielokrotnie bóle głowy nie są kojarzone z garbieniem się i schylaniem głowy, jednak właśnie w tym mogą mieć swoje podłoże.

5. Noszenie butów na płaskiej podeszwie
Codzienne noszenie szpilek, wywołuje fatalne skutki dla kręgosłupa. Obcasy deformują stopę, przenosząc cały ciężar ciała na śródstopie i palce. Ponadto zmianie ulega ustawienie poszczególnych kości, ścięgien i więzadeł względem siebie. Szacuje się, że podczas noszenia szpilek, wiązadła łydek skracają się o ok. 16%. Kręgosłup również potrzebuje solidnego oparcia w postaci całej stopy, dlatego dla zdrowia szpilki należy zarezerwować jedynie na specjalne wyjścia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *