Category Archives: Zdrowie

Zdrowy kręgosłup – 5 sposobów na jego wzmocnienie

Kręgosłup to jeden z najważniejszych elementów w ludzkim szkielecie. To on zapewnia nam wyprostowaną sylwetkę, która jest charakterystyczna dla gatunku Homo Sapiens. Ze względu na duże obciążenie, to także element, który bardzo często ulega urazom. Aby się przed nimi zabezpieczyć warto wykorzystać sposoby wzmacniające szkielet.

Trądzik dorosłych: fakty i mity

Problemy z trądzikiem po 30-stce? Z tą chorobą zmaga się coraz więcej osób. Przypadłość często dotyka mieszkańców wielkich miast – sprzyjają jej zanieczyszczenie środowiska i szybkie tempo życia. Nie bez winy są hormony i kondycja skóry. Poznaj fakty i mity dotyczące trądziku! Radzi dermatolog – ekspert marki Revitacell.

Ból po prawej stronie brzucha – uwaga na wątrobę!

Wątroba to nieunerwiony narząd, więc nie może boleć. Jednak o tzw. bólu wątroby mówimy wówczas, gdy powiększająca się wątroba uciska otrzewną, znajdującą się dookoła niej. W wyniku tego odczuwamy ból po prawej stronie brzucha, tuż pod żebrami. Nie należy tego bagatelizować, zwłaszcza jeśli takie dolegliwości pojawiają się często lub ból utrzymuje się przez dłuższy czas. Ból wątroby może bowiem być symptomem groźnych chorób i jak najwcześniejsza diagnoza pozwoli na skuteczniejsze leczenie.

Jak zapobiegać zakrzepom?

Zakrzepica to niebezpieczna choroba, która niekiedy rozwija się ledwo zauważalnie, nie wykazując zbyt wyraźnych objawów. Jeżeli jednak w porę nie zostanie rozpoznana, może doprowadzić nawet do śmierci – zakrzep może bowiem przedostać się do krążenia płucnego lub do naczyń wieńcowych. Dlatego warto uważnie obserwować wszelkie nieprawidłowości w funkcjonowaniu układu krążenia, zwłaszcza w obrębie kończyn dolnych.

Najbardziej odmładzające substancje aktywne: vit C, kwas ferulowy, resweratrol, retinol

W kosmetykach nowej generacji, które za zadanie mają zapobiegać starzeniu się skóry twarzy, można znaleźć nie tylko wiele znanych i słynących ze swej skuteczności substancji, ale także składniki będące najnowszymi odkryciami chemii i biologii. Należą do nich substancje aktywne. Przedstawiamy te, których działanie jest najbardziej skuteczne.

Rehabilitacja w nadciśnieniu tętniczym

W wielu badaniach epidemiologicznych wykazano, że nadciśnienie tętnicze jest jednym z podstawowych, czynników ryzyka choroby niedokrwiennej serca. Na ich podstawie wiadomo, że nadciśnienie występuje u ok. 20 – 25% populacji, a u 68% pacjentów chorych na chorobę niedokrwienną serca występuje również nadciśnienie tętnicze.

Depresja

Wg ekspertów z dziedziny psychiatrii depresja jest chorobą psychiczną, która często charakteryzuje się długim okresem smutku i melancholii. Ale tylko dlatego, że jesteś nieszczęśliwy i nienawidzisz świata wokół siebie, nie oznacza, że jest to już depresja. Depresja to coś więcej niż smutek. Poczucie pustki, utrata własnej wartości i absolutnie żadnej nadziei na lepsze jutro. Jeśli tego rodzaju zachowania przedłużają się, to stan taki może doprowadzić do powstania depresji.