Category Archives: Ważne tematy

Skuteczne akcesoria stomatologiczne dla każdego

Dentyści-sadyści odeszli już do lamusa i aktualnie większość ludzi odwiedza gabinety stomatologiczne regularnie bez większych obaw.

Zęby ma się tylko jedne, czyli dlaczego warto o nie dbać

Piękny i zadbany uśmiech odgrywa w życiu każdego człowieka niebagatelną rolę – i to nie tylko pod względem zdrowotnym, ale także czysto psychologicznym. A tymczasem większość przeprowadzanych badań wskazuje jednoznacznie, iż spora część społeczeństwa polskiego unika wizyt w gabinecie stomatologicznym. Statystyki biją na alarm – niemal połowa Polaków przez ostatni rok nie odwiedziła dentysty, 25% z nich skorzystało z wizyty jedynie z powodu bólu zęba (a nie profilaktycznie lub z chęci zadbania o zdrowy uśmiech), a jedynie co szósty odwiedza stomatologa regularnie co kwartał. Przyczyny takiego stanu rzeczy są bardzo różne – od braku czasu, aż do panicznego strachu. To spory problem – tym bardziej, iż zaniechanie higieny jamy ustnej, bieżącego leczenia ubytków i codziennej profilaktyki chorób przyzębia to pierwszy krok do sporych problemów. Zepsute zęby i nieestetyczny uśmiech to nie tylko przyczyna różnorodnych schorzeń, ale także jedno z podstawowych źródeł niepewności i niskiego poczucia własnej wartości. Dlatego też tak istotne jest dbanie o zęby i regularne wizyty w gabinecie stomatologicznym.

Cellulit w ciąży – czy można mu zapobiec?

Cellulit to zmora każdej kobiety. Choć nosi różne nazwy: lipodystrofia, obrzękowo-włókniejące zwyrodnienie tkanki łącznej lub skórka pomarańczowa, skóra materacowa zawsze wygląda nieestetycznie. Ciąża jest czasem, gdy cellulit może uwidocznić się jeszcze bardziej i w ogóle powstać. Jak walczyć z cellulitem?

Trądzik dorosłych: fakty i mity

Problemy z trądzikiem po 30-stce? Z tą chorobą zmaga się coraz więcej osób. Przypadłość często dotyka mieszkańców wielkich miast – sprzyjają jej zanieczyszczenie środowiska i szybkie tempo życia. Nie bez winy są hormony i kondycja skóry. Poznaj fakty i mity dotyczące trądziku! Radzi dermatolog – ekspert marki Revitacell.

Suplementy i leki magnezowe – na co zwracać uwagę przy wyborze?

Z każdej strony jesteśmy zasypywani informacjami o suplementach, które mają poprawić jakość naszego życia. Magnez jest jednym z pierwiastków, którego niedobory wywołują poważne konsekwencje w organizmie człowieka, ale czy każdy suplement skutecznie uzupełnia jego braki? A może potrzebny jest lek? I czym się różni suplement od leku?

Zadbaj o dłonie po zimie. Podpowiadamy, jak polepszyć stan skóry i paznokci po miesiącach mrozów

Zimą nasza skóra dłoni jest narażona na gwałtowne zmiany temperatury, co niestety sprawia, że staje się szorstka i przesuszona. Jak należy zadbać o skórę dłoni zwłaszcza po mroźnych miesiącach? Wystarczy zaledwie kilka kroków, aby przywitać wiosnę pięknymi i zadbanymi dłońmi. Weź odzywkę do paznokci, peeling, usuń skórki i do dzieła!

Ciąża – objawy, odżywianie, używki

Pierwszym objawem ciąży jest brak, lub zaburzenie cyklu miesiączkowego. Test ciążowy może być przeprowadzony na próbkach moczu już od pierwszego dnia w którym powinien wystąpić okres, czyli około czternastu dni od poczęcia. Dodatni wynik testu jest niemal ostatecznym potwierdzeniem ciąży. Jeśli wynik testu jest ujemny, można go powtórzyć po tygodniu, lub udać się z wizytą do ginekologa.