Trądzik dorosłych: fakty i mity

Problemy z trądzikiem po 30-stce? Z tą chorobą zmaga się coraz więcej osób. Przypadłość często dotyka mieszkańców wielkich miast – sprzyjają jej zanieczyszczenie środowiska i szybkie tempo życia. Nie bez winy są hormony i kondycja skóry. Poznaj fakty i mity dotyczące trądziku! Radzi dermatolog – ekspert marki Revitacell.

MIT: Trądzik dotyczy tylko młodzieży
Trądziku nie należy traktować jedynie jako problemu młodzieńczego. Dotyka on również osoby dorosłe po 30. roku życia. – Z szacunków wynika, że na taką jednostkę chorobową cierpi ok. 3% populacji. Co więcej, problem trądziku u dorosłych bardzo często dotyczy osób, które nie miały w młodości tego typu przypadłości skórnych – mówi dr Edyta Engländer, dermatolog, ekspert marki Revitacell. – Zmiany w postaci mały grudek i krost widoczne są najczęściej w okolicach ust, brody i szyi – dodaje.

FAKT: Trądzik u dorosłych to choroba
Trądzik traktuje się jako jednostkę chorobową, której nie można bagatelizować. – W przypadku osób młodszych impuls do powstawania tego typu przypadłości skórnych – okres dojrzewania – jest naturalny. Niemniej, zarówno u osób powyżej 30. roku życia jak i u młodzieży zaniedbanie i nieleczenie problemu doprowadza do trwałych zmian, np. blizn i przebarwień – podkreśla dr Edyta Engländer. Choroba potęguje dyskomfort psychiczny i stres, co może dodatkowo zaogniać jej objawy.

MIT: Przyczyna trądziku u dorosłych to zaniedbana skóra
Trądzik u dorosłych nie jest jedynie problemem natury estetycznej. Jego przyczyny są złożone. Upatruje się ich przede wszystkim w niekorzystnym wpływie czynników zewnętrznych (zanieczyszczenie środowiska, promienie UV, nikotyna, szybszy tryb życia), uwarunkowaniach genetycznych, zmianach hormonalnych, ponadto wpływa na niego także wiek. – Czynnik zewnętrze powodują zwiększoną produkcję sebum i zatykanie gruczołów łojowych, czego bezpośrednim efektem są zmiany skórne, natomiast starzenie się skóry wpływa na spowolnienie naturalnych procesów rogowacenia naskórka, wtedy łatwiej o zmiany skórne.

FAKT/MIT: Nieprawidłowa dieta nasila trądzik u dorosłych
Badania naukowe nie potwierdziły bezpośredniej zależności pomiędzy spożywaniem konkretnych pokarmów a nasileniem objawów trądziku. – W kontekście poprawy kondycji skóry twarzy i wsparcia leczenia trądziku warto jednak zastanowić się nad przejściem na zbilansowaną dietę, która nie będzie obfitowała w składniki takie jak: cukry, tłuszcze czy pikantne przyprawy. To właśnie po ich spożyciu wielu pacjentów obserwuje pogorszenie stanu skóry.

FAKT: Farmakologię należy wesprzeć odpowiednią pielęgnacją
Tradycyjna terapia trądziku u dorosłych polega na połączeniu kilku metod w celu zwiększenia ich skuteczności. O ich doborze decyduje dermatolog. Leczenie farmakologiczne w postaci terapii doustnej (leki hormonalne, antybiotyki, retinoidy lub leki antyandrogenne) często łączy się z preparatami do stosowania na skórę, a dodatkowo wspiera zabiegami dermatologicznymi i odpowiednią pielęgnacją, np. biodermokosmetykami. Przyspieszają one regenerację skóry, likwidują podrażnienia, przedłużają i wzmacniają efekty zabiegów dermatologicznych. – Ciekawa nowość to kuracja Revitacell Stem Cells Face Therapy bazująca na składniku aktywnym, mobilizującym komórki skóry do autoregeneracji, który pozyskany został z opatentowanych komórek macierzystych MIC-1. Kuracja nawilża, przyspiesza proces gojenia i regeneracji skóry twarzy, a do tego nie podrażnia i nie alergizuje.

One Response to Trądzik dorosłych: fakty i mity

1. Mama napisał(a):

Tylko dobry dermatolog jest w stanie poradzić z trądzikiem, warto również stosować bratem – nie jest najsmaczniejsze ale mocno redukuje trądzik w wieku dojrzewania. Testowałam na 5 moich dzieci i mogę polecić.