Suplementy i leki magnezowe – na co zwracać uwagę przy wyborze?

Z każdej strony jesteśmy zasypywani informacjami o suplementach, które mają poprawić jakość naszego życia. Magnez jest jednym z pierwiastków, którego niedobory wywołują poważne konsekwencje w organizmie człowieka, ale czy każdy suplement skutecznie uzupełnia jego braki? A może potrzebny jest lek? I czym się różni suplement od leku?

Różnica pomiędzy suplementem i lekiem

Według ustawy o bezpieczeństwie żywności i żywienia suplementy są środkami spożywczymi, co oznacza, że powinny być stosowane przez osoby zdrowe wyłącznie w celach profilaktycznych, a nie leczniczych. Suplementy pomagają uzupełnić niewielkie niedobory określonych pierwiastków i witamin. Mogą służyć wyłącznie jako uzupełnienie diety – nie mogą zastępować zdrowych i zbilansowanych posiłków. Natomiast lek służy eliminowaniu przyczyn i skutków choroby. Suplementy nie są w stanie wyrównać poziomu magnezu w przypadku jego dużych niedoborów, dlatego wówczas trzeba sięgnąć po preparat magnezowy, który jest lekiem.  Trzeba wziąć pod uwagę również fakt, że wprowadzenie suplementów na rynek nie wymaga długoletnich badań klinicznych, co ma miejsce w przypadku leków.

h2>Hipomagnezemia – stan wymagający przyjmowania leków magnezowych

Hipomagnezemia polega na znacznym obniżeniu poziomu stężenia całkowitego magnezu we krwi. Jest to sytuacja, której nie należy bagatelizować i w której zwykłe suplementy nie będą skuteczne. Stan chorobowy wymaga wdrożenia odpowiedniego leczenia. W tym celu lekarz zbiera informacje z wywiadu, badania przedmiotowego i dodatkowych badań, aby znaleźć przyczynę hipomagnezemii. Niedobór magnezu może świadczyć o istnieniu poważnego schorzenia. W pierwszej kolejności podaje się lek magnezowy, aby jak najszybciej przywrócić prawidłowy lub możliwie wysoki poziom pierwiastka w organizmie.

Dlaczego rekomendowane są preparaty magnezu z witaminą B6?

Magnez jest określany często mianem pierwiastka życia, ponieważ w dużej mierze odpowiada za funkcjonowanie układu sercowo-naczyniowego i systemu nerwowego. Niedobory tego pierwiastka często występują u osób intensywnie uprawiających sport, narażonych na stres lub wzmożony wysiłek umysłowy. Picie dużej ilości kawy przyczynia się do wypłukiwania magnezu z organizmu. Aby uzupełnić powstałe niedobory, ważny jest wybór odpowiedniego preparatu. Wysoka dawka magnezu nie oznacza, że zostanie on w pełni wchłonięty i zaspokoi nasze potrzeby. Warto postawić na magnez z witaminą b6, ponieważ jej obecność powoduje zwiększenie przyswajalności magnezu z przewodu pokarmowego nawet o 20-40%. Jak dokładnie działa to połączenie, można przekonać się, wchodząc na stronę https://www.magneb6.pl/.

Biodostępność magnezu – sprawdź skład preparatu

Nie tylko witamina B6 sprzyja właściwemu wchłanianiu magnezu. Wybierając preparat magnezowy należy sprawdzić, w jakiej postaci występuje magnez. Magnez w nieorganicznej postaci tlenku lub chlorku charakteryzuje się mniejszą bioprzyswajalnością niż magnez w formie organicznej takiej jak cytrynian, mleczan lub asparaginian.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *