Redukcja piersi

Przyczyny występowania przerostu piersi mogą być różne, najczęściej wskazuje się na deformacje będące wynikiem ciąży, karmienia piersią oraz predyspozycji genetycznych. Zwiększony rozmiar biustu jest często wynikiem nadwagi. Istnieje wiele dolegliwości oraz uciążliwości związanych z tą przypadłością. Pacjentki skarżą się na bóle kręgosłupa, pleców, ramion, podkreślają fakt utrudnień lub całkowitego uniemożliwienia uprawiania sportów. Również same piersi są źródłem dolegliwości bólowych.

Z artykułu dowiesz się:

• Co to jest redukcja piersi
  • Ile trwa zabieg redukcji piersi
  • Efekty uboczne redukcji piersi

Operacja zmniejszenia piersi, oprócz pomniejszenia samych gruczołów, prowadzi również do zmniejszenia brodawek, korekty ich rozmieszczenia, redukcji ilości skóry oraz usunięcia nadmiaru tłuszczu. Podczas zabiegu następuje również podniesienie piersi i poprawienie ich kształtu. Istnieją różne techniki operacyjne, które zależne są od zakresu redukcji jaka jest dokonywana oraz indywidualnych uwarunkowań Pacjentki. Dąży się do tego, aby wielkość cięcia była jak najmniejsza. Do ponownego wypełnienia piersi można stosować tkanki własne oraz implanty, które poprawiają jędrność piersi. Operacja przeprowadzana jest w znieczuleniu całkowitym, trwa od 2 do3 godzin. Poprzedzona jest zawsze kompleksowymi badaniami, w tym USG oraz mammografią. Ponadto, lekarz dokonuje wnikliwego wywiadu z Pacjentką w celu wyeliminowania wszelkich możliwych przeciwwskazań.

Po operacji konieczne jest pozostanie w klinice przez dobę. Przed wyjściem do domu usuwane są dreny, przekazane zostają wszelkie zalecenia, a opatrunek zostaje zamieniony specjalnym biustonoszem, który należy nosić przez około 2 miesiące. Po zabiegu może występować ogólne osłabienie, miejscowa bolesność oraz obrzęk. Maksymalnie po dwóch tygodniach zdejmowane są szwy. Do tego czasu odradzany jest nadmierny wysiłek fizyczny.