Powiększanie piersi

Czynniki dla których większość kobiet decyduje się na zabieg powiększenia piersi mogą być różne. Pacjentki wśród głównych powodów wskazują niezadowalający rozmiar, zniekształcenia powstałe w wyniku karmienia piersią, utratę naturalnej elastyczności, która następuje z wiekiem oraz niesymetryczne rozmiary piersi. Istnieją różne rodzaje implantów, zarówno pod względem wielkości, jak i materiału z jakiego zostały wykonane. Dobór odpowiednich dla Pacjentki implantów jest uzależniony od indywidualnej budowy, rozmiaru klatki piersiowej, proporcji postawy, a także efektu jaki ma zostać uzyskany.

Z artykułu dowiesz się:

• Jak wygląda operacja powiększania piersi
  • Jakie są skutki uboczne powiększania piersi
  • Ile trwa zabieg powiększania piersi
  • Ile kosztuje powiększanie piersi

Implanty dzielone są ze względu na kształt (wyróżniamy implanty okrągłe, anatomiczne oraz asymetryczne), rodzaj wypełnienia (silikon spoisty, roztwór soli fizjologicznej), a także rodzaj powierzchni (gładka; teksturowana, która zapewnia większą stabilizację w piersi oraz tytaniczna, charakteryzująca się najlepszą przyswajalnością przez organizm). W naszej klinice stosujemy wyłącznie produkty renomowanych i sprawdzonych producentów (Mentor, Polytech, McGhan). Każdy z implantów posiada dokument zawierający numer seryjny oraz rozmiar. Zabieg przeprowadza się najczęściej w znieczuleniu całkowitym. Trwa zazwyczaj 1 -2 godzin. Istnieją różne metody przeprowadzania operacji powiększania piersi. Możliwe jest wykonanie cięcia wzdłuż fałdu pod piersią, wokół otoczki sutkowej oraz w okolicy pachy. Pierwsza z nich zalecana jest Pacjentkom w młodszym wieku, które planują w przyszłości karmienie piersią. Cięcie tego rodzaju nie narusza bowiem gruczołu mlekowego. Implant może być umieszczony pod gruczołem piersiowym, pod mięśniem piersiowym większym lub w obu miejscach jednocześnie . Lokalizacja jest uwarunkowana grubością tkanek, budową klatki piersiowej oraz stopniem obwisłości piersi. Sposób przeprowadzenia zabiegu zależy zawsze od indywidualnych uwarunkowań Pacjentki. Nasi lekarze zawsze wybierają możliwie najlepsze rozwiązanie, dzięki czemu osiągane są pożądane rezultaty, a uciążliwości pozabiegowe znacznie zminimalizowane.

Jak każdy zabieg operacyjny, powiększenie piersi również może nieść ze sobą pewne efekty uboczne. U Pacjentek obserwuje się czasowe odczucie bólu, występowanie opuchlizny, zmiany wrażliwości brodawki sutkowej. Ponadto istnieje ryzyko krwawienia, infekcji lub wystąpienia blizny wokół protezy. Naszym zadaniem jest jednak wyeliminowanie wszystkich czynników, które mogłyby mieć wpływ na ewentualne powikłania.