Category Archives: Medycyna

Zastosowanie kwasu hialuronowego w dermatologii estetycznej

Kwas hialuronowy coraz częściej stosuje się zamiast skalpela. Efekty zabiegów przeprowadzanych z jego udziałem utrzymują się krócej, jednak jego bezpieczeństwo sprawia, że ma on rzeszę zwolenników. Wykorzystuje się go w różnych dziedzinach. Jedną z nich jest dermatologia estetyczna.

Na czym polegają zabiegi wykorzystujące osocze bogatopłytkowe? Krótki przewodnik

Wśród zabiegów medycyny estetycznej ciekawą propozycją ostatniego czasu są zabiegi wykorzystujące osocze bogatopłytkowe, nazywane także ze względu na technikę ich przeprowadzania, wampirzym liftingiem . Popularność tych zabiegów wynika przede wszystkim z bardzo dobrych efektów, przy jednoczesnym dużym bezpieczeństwie metody. Dowiedz się, na czym polegają zabiegi z osoczem bogatopłytkowym i kto może z nich skorzystać.

Jak zapobiegać zakrzepom?

Zakrzepica to niebezpieczna choroba, która niekiedy rozwija się ledwo zauważalnie, nie wykazując zbyt wyraźnych objawów. Jeżeli jednak w porę nie zostanie rozpoznana, może doprowadzić nawet do śmierci – zakrzep może bowiem przedostać się do krążenia płucnego lub do naczyń wieńcowych. Dlatego warto uważnie obserwować wszelkie nieprawidłowości w funkcjonowaniu układu krążenia, zwłaszcza w obrębie kończyn dolnych.

Zabiegi rewitalizujące skórę. Mezoterapia igłowa i bezigłowa

Mezoterapia to jeden z najpopularniejszych zabiegów medycyny estetycznej, mający na celu odmłodzenie skóry, redukcję cellulitu oraz zagęszczenie i wzmocnienie włosów. Idea zabiegu opiera się na podskórnej aplikacji niewielkich dawek specjalnego preparatu.

Rehabilitacja w nadciśnieniu tętniczym

W wielu badaniach epidemiologicznych wykazano, że nadciśnienie tętnicze jest jednym z podstawowych, czynników ryzyka choroby niedokrwiennej serca. Na ich podstawie wiadomo, że nadciśnienie występuje u ok. 20 – 25% populacji, a u 68% pacjentów chorych na chorobę niedokrwienną serca występuje również nadciśnienie tętnicze.

Intubacja

Wdychanie i wydychanie powietrza to czynności, które odbywają się bez udziału naszej świadomości. Oddychamy cały czas zupełnie o tym nie wiedząc do momentu kiedy ktoś nam o tym fakcie przypomni. Wtedy przez krótki czas znowu nam się wydaje, że wykonujemy tą czynność w sposób w pełni kontrolowany lecz już po chwili gdy nasza uwaga ulegnie rozproszeniu, oddychanie znów staje się zupełnie niezależne od naszej świadomej woli.

Ultrasonografia – co to jest?

Badania ultrasonograficzne, czyli w skrócie USG, to nieinwazyjna metoda pozwalająca zaglądać wgłęb naszych ciał. Nieinwazyjność należy rozumieć jako brak konieczności tworzenia jakichkolwiek otworów czy nacięć w powłokach ciała. Do przeprowadzenia badania USG wykorzystuje się fale ultradźwiękowe, które rozchodzą się w naszych tkankach z przyjętą dla uproszczenia stałą prędkością 1540m/s.