Category Archives: Medycyna

Meble do gabinetu stomatologicznego

Każdy lekarz chce zapewnić swoim pacjentom maksymalny komfort i wygodę. Zależy mu na stworzeniu atmosfery sprzyjającej zaufaniu i minimalizującej stres.

Masz do czynienia z trądzikiem i przetłuszczającą się skórą twarzy? Zobacz, jak prawidłowo dbać o ten typ cery!

Przetłuszczająca się skóra twarzy ze skłonnością do trądziku to jeden z trudniejszych w pielęgnacji typów cery. W tym przypadku bardzo duże znaczenie mają odpowiednio dobrane kosmetyki, jak również zabiegi kosmetyczne. Jak powinna wyglądać prawidłowa pielęgnacja skóry tłustej i trądzikowej? Podpowiadamy, jak z nią postępować krok po kroku!

Zastosowanie kwasu hialuronowego w dermatologii estetycznej

Kwas hialuronowy coraz częściej stosuje się zamiast skalpela. Efekty zabiegów przeprowadzanych z jego udziałem utrzymują się krócej, jednak jego bezpieczeństwo sprawia, że ma on rzeszę zwolenników. Wykorzystuje się go w różnych dziedzinach. Jedną z nich jest dermatologia estetyczna.

Na czym polegają zabiegi wykorzystujące osocze bogatopłytkowe? Krótki przewodnik

Wśród zabiegów medycyny estetycznej ciekawą propozycją ostatniego czasu są zabiegi wykorzystujące osocze bogatopłytkowe, nazywane także ze względu na technikę ich przeprowadzania, wampirzym liftingiem . Popularność tych zabiegów wynika przede wszystkim z bardzo dobrych efektów, przy jednoczesnym dużym bezpieczeństwie metody. Dowiedz się, na czym polegają zabiegi z osoczem bogatopłytkowym i kto może z nich skorzystać.

Jak zapobiegać zakrzepom?

Zakrzepica to niebezpieczna choroba, która niekiedy rozwija się ledwo zauważalnie, nie wykazując zbyt wyraźnych objawów. Jeżeli jednak w porę nie zostanie rozpoznana, może doprowadzić nawet do śmierci – zakrzep może bowiem przedostać się do krążenia płucnego lub do naczyń wieńcowych. Dlatego warto uważnie obserwować wszelkie nieprawidłowości w funkcjonowaniu układu krążenia, zwłaszcza w obrębie kończyn dolnych.

Zabiegi rewitalizujące skórę. Mezoterapia igłowa i bezigłowa

Mezoterapia to jeden z najpopularniejszych zabiegów medycyny estetycznej, mający na celu odmłodzenie skóry, redukcję cellulitu oraz zagęszczenie i wzmocnienie włosów. Idea zabiegu opiera się na podskórnej aplikacji niewielkich dawek specjalnego preparatu.

Rehabilitacja w nadciśnieniu tętniczym

W wielu badaniach epidemiologicznych wykazano, że nadciśnienie tętnicze jest jednym z podstawowych, czynników ryzyka choroby niedokrwiennej serca. Na ich podstawie wiadomo, że nadciśnienie występuje u ok. 20 – 25% populacji, a u 68% pacjentów chorych na chorobę niedokrwienną serca występuje również nadciśnienie tętnicze.