Jak powinna wyglądać aktywność fizyczna u seniora?

W Polsce coraz bardziej popularny staje się zdrowy tryb życia. Coraz więcej ludzi postępuje tak, aby cieszyć się dobrą jakością życia do późnej starości. Aktywność fizyczna jest najlepszym sposobem na zachowanie dobrego zdrowia. Szczególnie ruch na świeżym powietrzu zapobiega poważnym chorobom.

Wysiłek fizyczny zapobiega chorobom wieńcowym i nadciśnieniu. Ma zbawienny wpływ na nasze zdrowie. Nawet krótki spacer, czy przechadzka może w znaczny sposób przyczynić się do poprawy funkcjonowania organizmu, a dodatkowo poprawia samopoczucie. Bardzo popularny obecnie jest trekking i nordic walking. Spacery z kijkami trekkingowymi nie wymagają wielkiej kondycji, a mogą być doskonałym urozmaiceniem dla zwyczajnych spacerów.

Z wiekiem w organizmie zachodzą bardzo istotne zmiany. Szybciej odczuwamy zmęczenie, nasze mięśnie są coraz słabsze, pogarsza się szybkość, wydłuża czas reakcji. Sposób wykonywania ćwiczeń musi być dostosowany do naszego stanu zdrowia i możliwości.

Ćwicząc zapobiegamy otyłości, przez co znacznie zmniejszamy ryzyko zachorowania na choroby serca. Poprawiamy wydolność, obniżamy poziom cholesterolu i ciśnienia tętniczego krwi. Ryzyko powstania cukrzycy u osób aktywnych można zmniejszyć nawet o połowę. Poprzez ćwiczenia fizyczne zmniejsza się stężenie cukru we krwi.

Basen jest idealnym miejscem dla osób cierpiących na bóle stawów, kręgosłupa czy osteoporozę. Pływanie wzmacnia mięśnie i poprawia ogólną tężyznę fizyczną.

Ciekawym i urozmaiconym sposobem na aktywne spędzanie czasu jest jazda na rowerze. Jeśli tylko zdrowie nam pozwala powinniśmy jak najwięcej korzystać z tej formy ruchu. Wpływa ona bardzo pozytywnie na nasze samopoczucie, poprawia kondycję fizyczną, a przy okazji możemy zaplanować wycieczkę do lasu, czy poza miasto połączoną z piknikiem na świeżym powietrzu. Jeśli jednak zdrowie nam nie pozwala na jazdę rowerem dobrym pomysłem może być uprawianie ogródka działkowego.

Od wczesnej wiosny, do późnej jesieni będziemy mieli zapewnioną optymalną ilość ruchu i tylko od nas będzie zależało czy ogródek z czasem nie przerodzi się w hobby bez którego w długie zimowe wieczory trudno będzie wytrzymać.

Ważne jest aby aktywność fizyczna stała się niejako naszym nawykiem, a dzięki niej długo cieszyć będziemy się dobrym zdrowiem i samopoczuciem.

One Response to Jak powinna wyglądać aktywność fizyczna u seniora?

  1. Jan napisał(a):

    Ruch potrzebny jest w każdym wieku, na starość należy dodatkowo uważać podczas aktywności fizycznej. Poprawa stanu zdrowia jest ogromna – ruch ma zdecydowanie pozytywny wpływ na nasze zdrowie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *